ΑΡΓΟΛΙΔΑ.TV  του Άγγελου Δρίτσα
ΑΠΟΨΕΙΣ - ΣΧΟΛΙΑΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΔΗΜΟΣ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Χωρίς εξειδικευμένο ανθρώπινο προσωπικό δεν θα ξεφύγουμε φαύλο κύκλο τηςστασιμότητας στους Ο.Τ.Α.

ΚΡΑΝΙΔΙ 23/01/2025
Χωρίς εξειδικευμένο ανθρώπινο προσωπικό δεν θα ξεφύγουμε φαύλο κύκλο της
στασιμότητας στους Ο.Τ.Α.
Στις τελευταίες ημέρες υπάρχουν δημοσιεύματα στο έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο
που κάνουν αναφορά για σημαντική μείωση του προσωπικού των Ο.Τ.Α   για
υποστελέχωση των Δημοτικών υπηρεσιών, για απουσία εξειδικευμένου προσωπικού
σε κρίσιμους τομείς της Δημοτικής δράσης, στις υπηρεσίες όπως πολεοδομία,
τεχνικές υπηρεσίες, στο τομέα του περιβάλλοντος και του πρασίνου, στο τομέα της
κοινωνικής πολιτικής.
Σε συγκεκριμένα δημοσιεύματα γίνεται αναφορά ότι  πολλά τμήμα λειτουργούν με
ποσοστό 50%  από το απαιτούμενο  προσωπικό.
Άρα οι Δήμοι δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις σύγχρονες αρμοδιότητες τους, δεν
μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες και να παράγουν ένα αποτελεσματικό έργο προς
όφελος όλων των Δημοτών.
Επίσης έχω επισημάνει ότι χωρίς το κατάλληλο εξειδικευμένο ανθρώπινο  δυναμικό
είμαστε δέσμιοι μεγάλων συμφερόντων που εκμεταλλεύονται με το παραπάνω τα
οικονομικά των Ο. Τ.Α.
Τα κοινωνικά προγράμματα για την στελέχωση των Δήμων επιλύουν μόνο έκτακτες
και προσωρινές ανάγκες δεν μπορούν να καλύψουν πάγιες υπηρεσιακές ανάγκες.
Χωρίς εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό δεν μπορεί να υλοποιηθεί έγκαιρα και
έγκυρα το τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου, δεν αξιοποιούνται εύκολα χρηματοδοτικά
προγράμματα , υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις και τα προβλήματα παραμένουν
άλυτα.
Επιτέλους τα συνδικαλιστικά όργανα της τοπικής αυτοδιοίκησης, αλλά και κάθε
Δήμος ξεχωριστά όπως ο δικός μας , απαιτείται να ” Ξυπνήσουν” να διεκδικήσουν
δυναμικά τα αυτονόητα, να διεκδικήσουν προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού
σύμφωνα με τις ανάγκες τους , με τα αιτήματα τους και τον προγραμματισμό τους
εκτός εάν δεν θέλουν, τους αρέσει η έχουν “βολευτεί”με την υφιστάμενη κατάσταση.
Χρειάζεται να διαμορφωθεί ένα πλαίσιο δράσης για να αντιμετωπιστεί η σημερινή
τραγική  κατάσταση.
Θεσμικά όταν παρεμβαίνουμε για διάφορα θέματα μια είναι η απάντηση δεν έχουμε
προσωπικό, δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε στο αίτημα σας, στην παρέμβαση σας.
 
Η κεντρική διοίκηση της πολιτείας θέλει να ελέγχει τα πάντα, ουσιαστικά αντιμάχεται
την ουσιαστική αποκέντρωση.
Απαιτείται να τους θυμίσουμε ότι ένα αποκεντρωμένο κράτος είναι και
αποτελεσματικό κράτος.
Η σύγχρονη Τοπική Αυτοδιοίκηση χρειάζεται να έχει τα εξής χαρακτηριστικά:
1.Εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό, τόσους νέους επιστήμονες έχει η χώρα .Νέες
προσλήψεις σε σημαντικούς τομείς Δημοτικής δράσης.

2.Ουσιαστική μεταφορά αρμοδιοτήτων από την Κεντρική Διοίκηση στην Τοπική
Αυτοδιοίκηση .
3 . Θεσμοθέτηση ετήσιων αυτοτελών Πόρων για τους Ο.Τ.Α, το πανηγύρι με τα
προγράμματα χρηματοδότησης από τα επιμέρους υπουργεία πρέπει να σταματήσει,
έφαγαν οι επιτήδειοι αρκετά και άλλοι συντήρησαν την πολιτική τους πελατεία.
4.Κάθε Δήμος ανάλογα με την οικονομική κατάσταση και δυνατότητα να  έχει την
ευθύνη για τον  προγραμματισμό πρόσληψης του Προσωπικού πάντα με την τήρηση
των αντικειμενικών κριτηρίων του ΑΣΕΠ 
6.Ουσιαστική  θεσμοθέτηση νέων αυστηρών ελέγχων από τους εποπτικούς
μηχανισμούς για την πλήρη διαφάνεια των οικονομικών των Ο .Τ. Α. Κρίνεται
επιβεβλημένη η επαναφορά του προληπτικού ελέγχου από το ελεγκτικό συνέδριο ,
αυτοί που τον κατάργησαν είχαν τις σκοπιμότητες τους .
Ένα είναι το ζητούμενο να υπάρξει μια γενναία πολιτική βούληση για μεγάλες και
ουσιαστικές αλλαγές στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, αλλιώς θα μείνουμε πάλι να
σχολιάζουμε πως θα “συντηρηθεί” η υφιστάμενη κατάσταση.
Η ορθολογική διαχείριση των Ο.Τ.Α θέλει ένα αποτελεσματικό σύστημα
διακυβέρνησης που θα έχει μόνιμο εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό και με
ταυτόχρονη λελογισμένη ανάθεση εργασιών σε ιδιώτες που θα  έχουν το συγκριτικό
πλεονέκτημα να προσφέρουν αποτελεσματικές, χρήσιμες εργασίες.
Ο διάλογος έχει ξεκινήσει, είναι η ώρα των προτάσεων και των δράσεων και όχι μόνο
των φωτογραφήσεων σε  συνέδρια. Ήρθε η ώρα των σοβαρών διεκδικήσεων της
Τοπικής Αυτοδιοίκησης από την Κεντρική Διοίκηση.
Τάσος Λάμπρου 
Δημοτικός σύμβουλος 
Δήμου Ερμιονίδας 
Επικεφαλής ΕΝ.ΔΗ.ΕΡ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Δημιουργείται Βάση Ετοιμότητας της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης Αργολίδας στην Ερμιονίδα

AGGELOS DRITSAS

ΚΑΡΑΘΩΝΑ ΜΙΑ ΧΑΡΑΜΑΔΑ ΑΝΟΙΞΕ.ΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΜΑΣ ΘΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΑΝΗΚΕΙ !

AGGELOS DRITSAS

Άστατος ο καιρός με τοπικές βροχές και πτώση της θερμοκρασίας

AGGELOS DRITSAS

Γιάννης Γεωργόπουλος Συγχαρητήρια Μιχάλη με τη δουλειά σου και τις ικανότητές σου

AGGELOS DRITSAS

Ναύπλιο: Στο τμήμα πέρασαν την πρωτοχρονιά δυο άνδρες – Συνελήφθησαν με ηρωίνη

AGGELOS DRITSAS

Κυριακή του Πάσχα – Η Ανάσταση της Χαράς

AGGELOS DRITSAS

Ζητείται υπάλληλος υποδοχής σε ξενοδοχείο στην παλιά πόλη του Ναυπλίου

AGGELOS DRITSAS

Δυο συλλήψεις για ναρκωτικά και απόπειρα ανθρωποκτονίας στην Αργολίδα

AGGELOS DRITSAS

Ευχές από το Λύκειο Ελληνίδων Άργους

AGGELOS DRITSAS

Σύσκεψη για την «Γιορτή του Μανταρινιού» στο Δρέπανο – Έμπρακτη στήριξη της Περιφέρειας Πελοποννήσου

AGGELOS DRITSAS

Έπεσε νεκρός κατά τη διάρκεια αγώνα στην Πορταριά

AGGELOS DRITSAS

23ος δρόμος Αργολικού Κόλπου ”Παναγιώτης Παπαβασιλείου”

AGGELOS DRITSAS