Εκείνο που διαχρονικά ζητείται από τον πελάτη είναι να κάνει μια
επιτυχημένη αγορά. Και λέγοντας «επιτυχημένη αγορά» εννοούμε την
απόκτηση ενός αγαθού ή μιας υπηρεσίας που αφενός θα έχει υψηλά
στάνταρ ποιότητας και αφετέρου θα έχει αγοραστεί σε όσο το δυνατόν
χαμηλότερη τιμή. Αυτό που είναι γνωστό, δηλαδή, ως «value for
money» συνιστά το βασικό μότο κάθε καταναλωτή που θέλει να κάνει
συμφέρουσες και εύστοχες αγορές.
Αυτή είναι, όμως, και η μεγάλη πρόκληση για κάθε σοβαρή εταιρεία. Να
παρέχει, δηλαδή, ποιοτικά προϊόντα στους πελάτες της, φροντίζοντας
όμως να είναι ανταγωνιστική έναντι των άλλων εταιρειών με το να
εξασφαλίζει προσιτές τιμές. Και ενώ φαινομενικά εδώ υπάρχει μια
σύγκρουση συμφερόντων, σε βάθος χρόνου αναπτύσσεται μια σχέση
ειλικρίνειας και εμπιστοσύνης ανάμεσα στον καταναλωτή και στην
εμπορική επιχείρηση.
Όλα αυτά ισχύουν, όπως είναι φυσικό, και για την ψηφιακή
επιχειρηματικότητα. Τα ηλεκτρονικά καταστήματα χάρη στην απλή
δομή τους και στο μικρότερο λειτουργικό τους κόστος και μπορούν και
θέλουν να προσφέρουν αξιόλογα προϊόντα στους πελάτες τους,
κατεβάζοντας πολύ χαμηλά τις τιμές. Σε αντίθεση, μάλιστα, με τα
φυσικά καταστήματα που μπορούν όποτε θέλουν να πειράζουν τις
τιμές, τα e-shops είναι πάντα στον άμεσο έλεγχο του πελάτη, ο οποίος
με λίγα «κλικ» μπορεί να δει την εικόνα του καταστήματος όπως
εμφανίζεται στην ιστοσελίδα που διατηρεί στο Διαδίκτυο.
Εκτός της τιμής και της ποιότητας, ένα άλλο στοιχείο που ενδιαφέρει
τον πελάτη είναι ο χρόνος που θα φτάσει στο σπίτι του η παραγγελία.
Και τα ηλεκτρονικά καταστήματα χάρη στο δίκτυο διανομής που
διαθέτουν είναι σε θέση να εξασφαλίζουν την παράδοση των
προϊόντων στους πελάτες τους σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.
Ανάλογη σημασία έχει δοθεί και στην εμφάνιση των ιστοσελίδων, κι
έτσι τώρα πια κάθε eshop κατασκευή υποστηρίζεται και λειτουργεί
μέσω μιας διαδικτυακής πλατφόρμας που προβάλλει και παρουσιάζει
με τον πιο λεπτομερή και ανάγλυφο τρόπο τα εμπορεύματά του.
Επίσης, η πλατφόρμα αυτή λειτουργεί και ως «ταμείο», αφού ο χρήστης
της μπορεί να κάνει επί τόπου την αγορά του χρησιμοποιώντας την
κάρτα του (χρεωστική ή πιστωτική) και το e-banking.
Μέχρι να εδραιωθούν στη συνείδηση των καταναλωτών, τα
ηλεκτρονικά καταστήματα χρειάστηκε να δώσουν μεγάλη μάχη, κυρίως
με τον ανταγωνισμό των φυσικών καταστημάτων που είχαν το
πλεονέκτημα της συνήθειας από την πλευρά του καταναλωτικού
κοινού. Σε αυτήν τη μάχη χρησιμοποίησαν «όπλα» όπως η διαφήμιση
(ιδίως η διαδικτυακή) και η βελτιστοποίηση – προώθηση ιστοσελίδων
στις αναζητήσεις των χρηστών/πελατών, το γνωστό SEO (από τις λέξεις
search engine optimization).
Όταν, μάλιστα, έγινε φανερό πως τα social media κατέκτησαν το
μεγαλύτερο μέρος των χρηστών του Διαδικτύου, οι οποίοι έγιναν
κάποια στιγμή είτε επισκέπτες είτε μέλη τους, μοιραία η διαφήμιση
βρήκε έναν φιλόξενο δίαυλο για να φτάσει σε όσο το δυνατόν
περισσότερους ανθρώπους. Η παρουσία μιας εταιρείας σε μέσα
κοινωνικής δικτύωσης όπως, π.χ., το Instagram αποτελεί εχέγγυο για
μεγάλη απήχηση σε όσους θα έρθουν σε επαφή μαζί της και αυξάνει τις
πιθανότητες να κερδίσει νέους πελάτες.
Από εκεί και πέρα, είναι στο χέρι του κάθε επιχειρηματία να κρατήσει
τους πελάτες του προσφέροντας καλές υπηρεσίες και προϊόντα,
χτίζοντας σιγά-σιγά τη φήμη της εταιρείας του και προετοιμάζοντας τον
δρόμο για το αύριο.
Δείτε περισσότερα για κατασκευή ιστοσελίδας και προβολή στο
διαδίκτυο.