ΑΡΓΟΛΙΔΑ.TV  του Άγγελου Δρίτσα
ΑΠΟΨΕΙΣ - ΣΧΟΛΙΑΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΔΗΜΟΣ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Χωρίς εξειδικευμένο ανθρώπινο προσωπικό δεν θα ξεφύγουμε φαύλο κύκλο τηςστασιμότητας στους Ο.Τ.Α.

ΚΡΑΝΙΔΙ 23/01/2025
Χωρίς εξειδικευμένο ανθρώπινο προσωπικό δεν θα ξεφύγουμε φαύλο κύκλο της
στασιμότητας στους Ο.Τ.Α.
Στις τελευταίες ημέρες υπάρχουν δημοσιεύματα στο έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο
που κάνουν αναφορά για σημαντική μείωση του προσωπικού των Ο.Τ.Α   για
υποστελέχωση των Δημοτικών υπηρεσιών, για απουσία εξειδικευμένου προσωπικού
σε κρίσιμους τομείς της Δημοτικής δράσης, στις υπηρεσίες όπως πολεοδομία,
τεχνικές υπηρεσίες, στο τομέα του περιβάλλοντος και του πρασίνου, στο τομέα της
κοινωνικής πολιτικής.
Σε συγκεκριμένα δημοσιεύματα γίνεται αναφορά ότι  πολλά τμήμα λειτουργούν με
ποσοστό 50%  από το απαιτούμενο  προσωπικό.
Άρα οι Δήμοι δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις σύγχρονες αρμοδιότητες τους, δεν
μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες και να παράγουν ένα αποτελεσματικό έργο προς
όφελος όλων των Δημοτών.
Επίσης έχω επισημάνει ότι χωρίς το κατάλληλο εξειδικευμένο ανθρώπινο  δυναμικό
είμαστε δέσμιοι μεγάλων συμφερόντων που εκμεταλλεύονται με το παραπάνω τα
οικονομικά των Ο. Τ.Α.
Τα κοινωνικά προγράμματα για την στελέχωση των Δήμων επιλύουν μόνο έκτακτες
και προσωρινές ανάγκες δεν μπορούν να καλύψουν πάγιες υπηρεσιακές ανάγκες.
Χωρίς εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό δεν μπορεί να υλοποιηθεί έγκαιρα και
έγκυρα το τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου, δεν αξιοποιούνται εύκολα χρηματοδοτικά
προγράμματα , υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις και τα προβλήματα παραμένουν
άλυτα.
Επιτέλους τα συνδικαλιστικά όργανα της τοπικής αυτοδιοίκησης, αλλά και κάθε
Δήμος ξεχωριστά όπως ο δικός μας , απαιτείται να ” Ξυπνήσουν” να διεκδικήσουν
δυναμικά τα αυτονόητα, να διεκδικήσουν προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού
σύμφωνα με τις ανάγκες τους , με τα αιτήματα τους και τον προγραμματισμό τους
εκτός εάν δεν θέλουν, τους αρέσει η έχουν “βολευτεί”με την υφιστάμενη κατάσταση.
Χρειάζεται να διαμορφωθεί ένα πλαίσιο δράσης για να αντιμετωπιστεί η σημερινή
τραγική  κατάσταση.
Θεσμικά όταν παρεμβαίνουμε για διάφορα θέματα μια είναι η απάντηση δεν έχουμε
προσωπικό, δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε στο αίτημα σας, στην παρέμβαση σας.
 
Η κεντρική διοίκηση της πολιτείας θέλει να ελέγχει τα πάντα, ουσιαστικά αντιμάχεται
την ουσιαστική αποκέντρωση.
Απαιτείται να τους θυμίσουμε ότι ένα αποκεντρωμένο κράτος είναι και
αποτελεσματικό κράτος.
Η σύγχρονη Τοπική Αυτοδιοίκηση χρειάζεται να έχει τα εξής χαρακτηριστικά:
1.Εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό, τόσους νέους επιστήμονες έχει η χώρα .Νέες
προσλήψεις σε σημαντικούς τομείς Δημοτικής δράσης.

2.Ουσιαστική μεταφορά αρμοδιοτήτων από την Κεντρική Διοίκηση στην Τοπική
Αυτοδιοίκηση .
3 . Θεσμοθέτηση ετήσιων αυτοτελών Πόρων για τους Ο.Τ.Α, το πανηγύρι με τα
προγράμματα χρηματοδότησης από τα επιμέρους υπουργεία πρέπει να σταματήσει,
έφαγαν οι επιτήδειοι αρκετά και άλλοι συντήρησαν την πολιτική τους πελατεία.
4.Κάθε Δήμος ανάλογα με την οικονομική κατάσταση και δυνατότητα να  έχει την
ευθύνη για τον  προγραμματισμό πρόσληψης του Προσωπικού πάντα με την τήρηση
των αντικειμενικών κριτηρίων του ΑΣΕΠ 
6.Ουσιαστική  θεσμοθέτηση νέων αυστηρών ελέγχων από τους εποπτικούς
μηχανισμούς για την πλήρη διαφάνεια των οικονομικών των Ο .Τ. Α. Κρίνεται
επιβεβλημένη η επαναφορά του προληπτικού ελέγχου από το ελεγκτικό συνέδριο ,
αυτοί που τον κατάργησαν είχαν τις σκοπιμότητες τους .
Ένα είναι το ζητούμενο να υπάρξει μια γενναία πολιτική βούληση για μεγάλες και
ουσιαστικές αλλαγές στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, αλλιώς θα μείνουμε πάλι να
σχολιάζουμε πως θα “συντηρηθεί” η υφιστάμενη κατάσταση.
Η ορθολογική διαχείριση των Ο.Τ.Α θέλει ένα αποτελεσματικό σύστημα
διακυβέρνησης που θα έχει μόνιμο εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό και με
ταυτόχρονη λελογισμένη ανάθεση εργασιών σε ιδιώτες που θα  έχουν το συγκριτικό
πλεονέκτημα να προσφέρουν αποτελεσματικές, χρήσιμες εργασίες.
Ο διάλογος έχει ξεκινήσει, είναι η ώρα των προτάσεων και των δράσεων και όχι μόνο
των φωτογραφήσεων σε  συνέδρια. Ήρθε η ώρα των σοβαρών διεκδικήσεων της
Τοπικής Αυτοδιοίκησης από την Κεντρική Διοίκηση.
Τάσος Λάμπρου 
Δημοτικός σύμβουλος 
Δήμου Ερμιονίδας 
Επικεφαλής ΕΝ.ΔΗ.ΕΡ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Σόφια: Μια πόλη όπου η ιστορία αναπνέει στο παρόν (βίντεο)

AGGELOS DRITSAS

Χριστουγεννιάτικη γιορτή του ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. Αργολίδας

AGGELOS DRITSAS

Παρασκευή 06 Οκτωβρίου 2023 – Πρόγραμμα επισκέψεων και ομιλιών -Ενότητα Δημιουργίας

AGGELOS DRITSAS

Αύξηση σοκ στις κλήσεις για παιδιά σε κίνδυνο το 2023!

AGGELOS DRITSAS

Δράσεις σε 4 πόλεις της Αργολίδας για την «Ευρωπαϊκή Νύχτα Χωρίς Ατυχήματα»

AGGELOS DRITSAS

Αλλάζει ο καιρός: Πού έρχονται βροχές από την Τετάρτη (30/10) – Τι φέρνει ο Νοέμβριος

AGGELOS DRITSAS

Το νέο Δημοτικό Συμβούλιο Ναυπλιέων: Οι 29 Δημοτικοί Σύμβουλοι που εκλέγονται

AGGELOS DRITSAS

Ο Δήμος Άργους – Μυκηνών εκφράζει τα θερμά του συγχαρητήρια στη Σχολή Τουρισμού Άργους (ΣΑΕΚ

AGGELOS DRITSAS

Στον ιερό ναό Εισοδίων της Θεοτόκου Νέας Τίρυνθας

AGGELOS DRITSAS

Σήμερα είχα τη χαρά και την τιμή να παρευρεθώ στη γιορτή λήξης του Δημοτικού Σχολείου Πορτοχελίου

AGGELOS DRITSAS

Τυχερός του ΛΟΤΤΟ στο Κρανίδι Αργολίδας

AGGELOS DRITSAS

Σε σχέση με διάφορα δημοσιεύματα που συσχετίζουν την παραίτησή μου από τη θέση του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Πολιτισμού

AGGELOS DRITSAS