ΑΡΓΟΛΙΔΑ.TV  του Άγγελου Δρίτσα

ΤΕΤΑΡΤΗ 30/10/2024
Οι πάγιες διεκδικήσεις του Αυτοδιοικητικού Κινήματος και το τακτικό συνέδριο
της Κ.Ε.Δ.Ε (κεντρική ένωση Δήμων Ελλάδας)
Την Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2024 ξεκίνησε στην Ρόδο το τακτικό συνέδριο της
Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας , εάν δει κανείς το πρόγραμμα των 
συνεδρίου και τις εισηγήσεις των ομιλητών θα αντιληφθεί η Τοπική
Αυτοδιοίκηση είναι ο φτωχός συγγενής της κεντρικής Διοίκησης.
Με μια σειρά από νομοθετήματα τα τελευταία χρόνια έχουν καταστρατηγήσει
σημαντικές κατακτήσεις του  θεσμικού πλαισίου της Αυτοδιοίκησης, έχει
συρρικνωθεί η έννοια της ουσιαστικής και αποτελεσματικής αποκέντρωσης ,
έχει ισχυροποιηθεί ο ρόλος της κεντρικής Διοίκησης, ο ρόλος του Υπουργείου
Εσωτερικών στην χάραξη εκείνων των πολιτικών που επιθυμούν το απόλυτο
έλεγχο του θεσμού της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Το αυτοδιοικητικό κίνημα που ξεπερνάει τις κομματικές γραμμές διεκδικεί τα
αυτονόητα που όμως η παρούσα Κυβέρνηση είτε δεν τα αντιλαμβάνεται είτε
συνειδητά δεν τα αποδέχεται.
Επιγραμματικά θα υπενθυμίσω τα εξής διαχρονικές διεκδικήσεις:
 
 – την θέσπιση αυτοτελών Πόρων για την τοπική αυτοδιοίκηση και όχι να
περιμένουν οι Δήμοι τις οικονομικές ενέσεις – χρηματοδοτήσεις του κάθε
Υπουργείου, του κάθε Υπουργού “κατόπιν ενεργειών του” με ειδική μέριμνα
<<δικούς μας Δημάρχους>>.
-την πρόσληψη κατάλληλου μόνιμου  προσωπικού που θα στελεχώσουν τους
Ο.Τ.Α με αντικείμενα κριτήρια επιλογής μέσω του ΑΣΕΠ  σύμφωνα με τον
εσωτερικό Οργανισμό τους.
-Οι χρηματοδοτήσεις για αναπτυξιακά έργα να είναι έγκαιρες ,να τηρούνται
αυστηρά τα χρονοδιαγράμματα  και όχι να εξαγγέλλονται συνεχώς και να
υλοποιούνται με μεγάλες καθυστερήσεις .

  • Να ενισχυθούν οι ρόλοι των εποπτικών μέσων για να διασφαλιστεί η
    διαφάνεια και ουσιαστικός έλεγχος των οικονομικών των Ο.Τ.Α.
  • Να μεταφερθούν αρμοδιότητες στην Τοπική Αυτοδιοίκηση από την κεντρική
    διοίκηση με αντίστοιχους πόρους και ανθρώπινο δυναμικό ,μια πολιτική
    βούληση για μια ουσιαστική αποκέντρωση.
  • Τέλος να ενισχυθεί ο ρόλος του Δημοτικού συμβουλίου ως το κορυφαίο
    θεσμικό συλλογικό όργανο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στο όνομα της
    “Κυβερνησιμότητας των Δήμων”  αντισυνταγματικά μεταφέρθηκαν
    αρμοδιότητες σε ολιγομελή όργανα περισσότερες αρμοδιότητες από ότι
    προβλεπόταν στο κώδικα Δήμων και κοινοτήτων.

Το αυτοδιοικητικό κίνημα συνεχίζει να διεκδικεί μια ουσιαστική και πραγματική
αποκέντρωση προς όφελος όλων των πολιτών, όλων των δημοτών.
Τάσος Λάμπρου
 
Δημοτικός σύμβουλος 
Δήμου Ερμιονίδας
 
Επικεφαλής ΕΝ.ΔΗ.ΕΡ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Αλλάζει η ώρα τα ξημερώματα της Κυριακής

AGGELOS DRITSAS

Εθιμοτυπική επίσκεψη πραγματοποίησε ο πρέσβης της Γερμανίας Αντρέας Κιντλ στο δημαρχείο Ναυπλίου.

AGGELOS DRITSAS

 Βασίλης Γ. Σιδέρης: Είχα την τιμή να παρευρεθώ απόψε στη φιλανθρωπική εκδήλωση

AGGELOS DRITSAS

Προσκυνηματική εκδρομή του Ι.Ν. Ευαγγελιστρίας Ναυπλίου στην Άρτα και ένας διαφορετικός Δήμαρχος

AGGELOS DRITSAS

Ναύπλιο: Τι αναφέρει η Αστυνομία για το επεισόδιο και τις συλλήψεις ανηλίκων για οπαδική βία

AGGELOS DRITSAS

Νέα Επίδαυρος: Αναπαράσταση της Α’ Εθνοσυνέλευσης ΒΙΝΤΕΟ

AGGELOS DRITSAS

Ναύπλιο και Άργος σε χορωδιακή συνύπαρξη!

AGGELOS DRITSAS

ΝΑΥΠΛΙΟ: Πανηγυρίζει ο Ιερός Ναός του Αγίου Λουκά του Ιατρού ΒΙΝΤΕΟ

AGGELOS DRITSAS

Ενημέρωση για το Σχολείο δεύτερης ευκαιρίας στο Κρανίδι ΒΙΝΤΕΟ

AGGELOS DRITSAS

Από τη Δ.Ε.Υ.Α.Ν. ανακοινώνεται ότι λόγω βλάβης σε τμήμα του δικτύου ύδρευσης της περιοχής της Παλαιάς Πόλης

AGGELOS DRITSAS

Δημήτρης Ορφανός – Όραμα Δημιουργίας

AGGELOS DRITSAS

Ναύπλιο: Επετειακές εκδηλώσεις για τα 202 χρόνια από την Απελευθέρωση της πόλης

AGGELOS DRITSAS