ΑΡΓΟΛΙΔΑ TV – ΑΓΓΕΛΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ

Ξεκινάει από σήμερα η εφαρμογή των μέτρων του Υπουργείου Ανάπτυξης που ανακοινώθηκαν ως μέσο για την αντιμετώπιση της ακρίβειας. Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι από τη μείωση του μέτρου των εκπτώσεων προμηθευτών προς τα σουπερμάρκετ οι καταναλωτές θα δουν μειώσεις σε περισσότερα από 3.000 προϊόντα.

Ο  πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην τοποθέτησή του κατά την έναρξη της συνεδρίασης του Υπουργικού Συμβουλίου    έκανε λόγο για νέες μειώσεις στις τιμές,  όμως κάτι ανάλογο είχε γίνει και στο παρελθόν χωρίς κανένα αποτέλεσμα για τον ήδη πενιχρό προΰπολογισμό των νοικοκυριών που στενάζουν από την ακρίβεια.

Η παροιμία «κράτα και μικρό καλάθι» εκιφράζει με τον καλύτερο τρόπο την κατάσταση που επικρατεί στα νοικοκυριά, άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι σε πρόσφατη έρευνα το 57% των  πολιτών  την θεωρεί ελληνικό φαινόμενο.

Όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς  ακόμη και εκείνοι που απέσυραν τις ανατιμήσεις που είχαν προαναγγείλει, για να μη χάσουν το επόμενο εμπορικό τρίμηνο το οποίο περιλαμβάνει τη Σαρακοστή και το Πάσχα, δεν σκοπεύουν να προχωρήσουν σε γενναίες προωθητικές ενέργειες.

Προσπαθώντας να ρίξει, ενόψει και των ευρωεκλογών βάρος στην λεγόμενη καθημερινότητα των πολιτών ο πρωθυπουργος ανάφερε μεταξύ άλλων:

«Η προσπάθεια για τη βελτίωση της καθημερινότητας διατρέχει και τα θέματα της σημερινής μας συνεδρίασης: αντιμετώπιση της ακρίβειας και μέτρα για την υποστήριξη των αγροτικών μας προϊόντων, αναβάθμιση της δημόσιας υγείας και βέβαια θέματα ασφάλειας μέσα και έξω από τα σύνορά μας».

Υπογράμμισε ότι εξελίσσεται τους τελευταίους μήνες μια διαρκής παρέμβαση για να έχουμε ακόμα πιο προσιτές τιμές στο ράφι καθώς ο πληθωρισμός δείχνει να αντιστέκεται ειδικά σε κάποια συγκεκριμένα είδη’’. Αναφέρθηκε στις παρεμβάσεις αυτές επισημαίνοντας ότι τα αποτελέσματά τους θα φανούν προοδευτικά καθώς πρόκειται για μια βαθιά διαρθρωτική παρέμβαση στον τρόπο λειτουργίας της αγοράς. «Τα πρώτα μηνύματα είναι ενθαρρυντικά και προσδοκούμε οι αρχικές τιμές σε παραπάνω από 1.500 προϊόντα, από τις αρχές Μαρτίου να είναι μειωμένες και προφανώς επί αυτών των αρχικών θα καθορίζονται και οι τελικές τιμές», είπε χαρακτηριστικά.

«Συνεχίζουμε τη διπλή μας μάχη για τη στήριξη του διαθέσιμου εισοδήματος, από τη μία πλευρά με μόνιμες αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις» είπε επισημαίνοντας ότι στο επόμενο υπουργικό συμβούλιο θα αποφασιστεί και η οριστική αύξηση για τον κατώτατο μισθό, ο οποίος θα τεθεί σε εφαρμογή από την 1η Απριλίου. «Βέβαια χρειαζόμαστε και στοχευμένα μέτρα τα οποία απαντούν σε επίκαιρες ανάγκες», πρόσθεσε καθώς και ότι «δεν υποτιμούμε διαχρονικές στρεβλώσεις στον τρόπο λειτουργίας της αγοράς» επισημαίνοντας ότι γίνονται καίριες παρεμβάσεις και σε αυτό το επίπεδο.

Η λίστα

Την λίστα με τις μειώσεις των αρχικών τιμών, δηλαδή τους νέους τιμοκαταλόγους που μπαίνουν σε εφαρμογή από σήμερα 1η Μαρτίου σε όλα τα σούπερ μάρκετ της χώρας, σε εφαρμογή των πρόσφατων μέτρων που ψήφισε η κυβέρνηση κατά της ακρίβειας έδωσε στη δημοσιότητα το Υπουργείο Ανάπτυξης. Όπως φαίνεται από τη λίστα, οι μειώσεις των αρχικών τιμών ξεκινούν από 4,9% και φτάνουν έως και 41,9%, ανάλογα με την ένταση των προωθητικών ενεργειών (εκπτώσεις και προσφορές) που έκανε κάθε εταιρεία το 2023.

Οι μειώσεις των αρχικών τιμών αφορούν γενικά καθαριστικά προϊόντα (απορρυπαντικά ρούχων, απορρυπαντικά πιάτων, καθαριστικά επιφανειών παντός είδους, χλωρίνες) και προϊόντα προσωπικής υγιεινής (σαμπουάν και conditioner, αφρόλουτρα, σαπούνια, οδοντόκρεμες, βρεφικές και παιδικές πάνες) που εμπίπτουν στη μεταρρύθμιση που υποχρεώνει τους προμηθευτές να μειώσουν κατά 30% τις προσφορές προς τις εταιρείες λιανεμπορίου, με την υποχρέωση να μειώσουν ισόποσα τις τιμές τιμοκαταλόγου.

Αυτές θα είναι και οι μειώσεις των τιμών που θα δουν στο ταμείο οι καταναλωτές; Όχι απαραίτητα. Διότι οι τελικές τιμές θα εξαρτηθούν από την ένταση των προσφορών και των εκπτώσεων στις οποίες θα επιμείνουν οι εταιρείες – προμηθευτές, προκειμένου να μείνουν στο παιχνίδι του ανταγωνισμού και να διατηρήσουν το μερίδιο αγοράς τους.

Μέση μείωση τιμών χονδρικής ανά κατηγορία προϊόντος:

Κατηγ. προϊόντος          Μέση μείωση

Βρεφικές και παιδικές πάνες   -18,1%

Σαμπουάν, αφρόλουτρα

και conditioner                           -17,0%

Απορρυπαντικά πιάτων           -16,0%

Καθαριστικά παντός είδους    -15,8%

Απορρυπαντικά ρούχων          -15,6%

Οδοντόκρεμες –                           15,1%

Σαπούνια                                     -12,7%

Ενδεικτικά, η μέση μείωση τιμής στις ακόλουθες μάρκες είναι οι εξής: Pampers (βρεφικές και παιδικές πάνες) 18,9%, Colgate (οδοντόκρεμες) 18,8%, Ariel (απορρυπαντικά ρούχων) 19,5%, Syoss (σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner) 23,0%, Αva (απορρυπαντικά πιάτων) 17,5% και Old Spice (σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner) 20,4%.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Αφιέρωμα:Ποιός ήταν ο «γιούκος- σε κάθε παλιό σπίτι ..

admin

 Βασίλης Γ. Σιδέρης : Παρευρέθηκα στα Κεντρικά γραφεία της Νέας Δημοκρατίας

AGGELOS DRITSAS

ΔΕΥΑ Ναυπλιέων: Πως μπορείτε να εξοφλείτε λογαριασμούς σε 5 αυτόματους μηχανισμούς είσπραξης

diktio

Έναρξη του Τριωδίου στο Ναύπλιο

admin

Αύξηση αφορολόγητου ορίου με την είσοδο του 2024 – Ποιοι βγαίνουν κερδισμένοι

admin

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΔΗΜΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ ΒΙΝΤΕΟ

admin

Συντάξεις: Αυτές είναι οι τρεις ταχύτητες κερδισμένων συνταξιούχων

admin

Φθηνές πρακτικές και δήθεν δημοσκοπήσεις δεν αλλάζουν το κλίμα που έχει δημιουργηθεί υπέρ της «Επόμενης Μέρας»

diktio

Το Μουσικό Σχολείο Αργολίδας αρωγός στους πλημμυροπαθείς της Θεσσαλίας

diktio

Πρόστιμα – φωτιά για όσους δεν διασυνδέσουν εγκαίρως τις ταμειακές μηχανές με τα POS

admin

Πεζοπορώντας γνωρίζουμε τους κρυμμένους θησαυρούς των Ιρίων

AGGELOS DRITSAS

Στο ετήσιο συνέδριο Microsoft Ignite, κυριαρχεί το Copilot AI

diktio