ΑΡΓΟΛΙΔΑ.TV  του Άγγελου Δρίτσα
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Στα σκαριά η υποχρεωτική απόσυρση αυτοκινήτων – Στον «αέρα» σχεδόν 3 εκατ. οχήματα στην Ελλάδα

Με μέσο όρο ηλικίας τα 17,3 έτη έναντι των 12 που είναι ο μέσος όρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα ΙΧ των Ελλήνων ιδιοκτητών καταλαμβάνουν την τελευταία θέση στη λίστα με τις χώρες της Ευρώπης που στους δρόμους τους κυκλοφορούν τελευταίας τεχνολογίας αυτοκίνητα.

Χαρακτηριστική είναι η αποκάλυψη ότι σχεδόν 3 εκατομμύρια οχήματα δεν έχουν προσέλθει στα Κέντα Τεχνικού Ελέγχου (ΚΤΕΟ) ώστε να περάσουν από την προβλεπόμενη διαδικασία και να αποκτήσουν τη βεβαίωση που πιστοποιεί την ικανότητά τους να κυκλοφορούν στους δρόμους με απόλυτη ασφάλεια και χωρίς να επιβαρύνουν δυσανάλογα το περιβάλλον.

Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, ολοένα και πιο υπαρκτό είναι το σενάριο της της εφαρμογής του μέτρου της υποχρεωτικής απόσυρσης των οχημάτων.

Τι εξετάζει η ΕΕ

Η Ευρωπαϊκή Ένωση εξετάζει το μέτρο της υποχρεωτικής απόσυρσης, η οποία θα εφαρμόζεται υπό αυστηρές προϋποθέσεις, κάνοντας ωστόσο απαγορευτική την κυκλοφορία στους ευρωπαϊκούς δρόμους σε αυτοκίνητα που δεν επιδέχονται επισκευής.

Συγκεκριμένα, η αρχική πρόταση προέβλεπε ότι αν ένα αυτοκίνητο βρίσκεται σε ακινησία για μεγάλο χρονικό διάστημα, τότε θεωρείται απόβλητο.

Παράλληλα, στην ανακύκλωση θα και τα ΙΧ που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ για δύο συνεχή έτη, ή έχουν κοπεί στον τεχνικό έλεγχο και οι ιδιοκτήτες τους δεν φρόντισαν να επιδιορθώσουν τις βλάβες που διαπιστώθηκαν.

Επίσης, αν ένα παλιότερο αυτοκίνητο έχει υποστεί σημαντική ζημιά στον κινητήρα ή το κιβώτιο του και η επισκευή αυτής της ζημιάς ξεπερνά σε κόστος την αξία ολόκληρου του αυτοκινήτου, τότε το αυτοκίνητο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «πέραν επισκευής» από το επίσημο συνεργείο του κατασκευαστεί και να οδηγηθεί υποχρεωτικά στην ανακύκλωση.

Αντιδράσεις

Οι παραπάνω προτάσεις έφεραν σφοδρές αντιδράσεις έφεραν μια κρίσιμη αλλαγή στο προσχέδιο και πλέον η νέα πρόταση να δίνει το δικαίωμα στον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου, και όχι στον κατασκευαστή, να αποφασίζει αν θέλει να επισκευάσει το αυτοκίνητό του ή όχι και να συνεχίσει να το χρησιμοποιεί.

Τέλος, να σημειωθεί πως υπό εξέταση βρίσκεται και η πρόταση που θα «δείχνει» στον ιδιοκτήτη ενός αυτοκινήτου τον δρόμο της ανακύκλωσης ως μοναδική λύση. Αυτό θα γίνεται σε περίπτωση που ένα όχημα δεν μπορεί να επισκευαστεί λόγω εκτεταμένης ζημιάς, αφαιρώντας παράλληλα το δικαίωμα στον ιδιοκτήτη να το πουλήσει σε μια εταιρεία ή σε άλλο ιδιώτη ως ανταλλακτικά ή εξαρτήματα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

 Ολοκληρώθηκε η πρώτη θητεία του Περιφερειακού Συμβουλίου Νέων Πελοποννήσου ΒΙΝΤΕΟ

AGGELOS DRITSAS

Εκδήλωση στο Άργος: «Εφηβική ψυχολογία: Κατανόηση – Διαχείριση – Υποστήριξη»

AGGELOS DRITSAS

χριστουγεννιάτικη γιορτή του ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. Αργολίδας

AGGELOS DRITSAS

Ξεχωριστή βραδιά χθες στο Αραχναίο κατά την έναρξη του 2ου Φεστιβάλ Ακροναυπλίας ΒΙΝΤΕΟ

AGGELOS DRITSAS

Γλέντι με γνήσιες μικρασιάτικες μελωδίες στη Νέα Κίο – Συνεχίζεται το πρόγραμμα των Κιανών 2023

AGGELOS DRITSAS

Το Λυγουριό, η έδρα του Δήμου μας, ήταν και είναι η κοινότητα που έχει συνδέσει το όνομα της με το Ασκληπιείο της Επιδαύρου!

AGGELOS DRITSAS

Ναύπλιο: Συναυλία της Γλυκερίας στο θεατράκι της Ακροναυπλίας

AGGELOS DRITSAS

ΔΗΜΟΣ ΝΑΥΠΛΙΕΩΝ: Ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας δημοτικής αρχής

AGGELOS DRITSAS

Η Σχολή Γονέων της Μητροπόλεως Αργολίδας προβάλει σε Ναύπλιο και Άργος τη “Φόνισσα”

AGGELOS DRITSAS

Επελαύνει η κακοκαιρία στη Δυτική Ελλάδα: Κλειστά σχολεία στη Ζάκυνθο – 112 και στην Πελοπόννησο

AGGELOS DRITSAS

Γενική Συνέλευση της ΠΕΔ Πελοποννήσου και εκλογές για το νέο Διοικητικό Συμβούλιο,

AGGELOS DRITSAS

Ναύπλιο: Δυο σύλλογοι, ένα αποκριάτικο πάρτι, πολύ μουσική και διασκέδαση

AGGELOS DRITSAS